EN FÖDELSEDAG, ETT ÅR ATT FIRA. EN LILLEBROR SOM PLÖTSLIGT BLIVIT STOR.

Ja igår var dagen som Frida och Mårten blev ett år. Ett helt år! Lillpluttarna blir stor. Fast jämför man med tanterna är 1år ingen ålder. Jag minns när Wilma och Misty (min kusin Sofies Cavalier King Charles Spaniel) fyllde 1år. Det drogs på med kalas och vi hade hundkalas med inbjudan, det kanske bör tilläggas att både Sofie och jag var 11 och 10 år själva. Men här görs ingen skillnad, kanske mindre inbjudan och paket - men igår bjöd Mårten Kennel Guldåkra på tårtkalas. Vilket uppskattades, till och med Wilma åt i massor. Vilket inte gör något då tanten för övrigt inte är så matglad (och har heller aldrig varit). Men i vilket fall, säger vi GRATTIS till våra älskade småtroll, nästa helg väntas utställning igen och som jag längtar. Dom skötte sig ju som redan sagt riktigt bra sist. Vem hade trott att jag skulle sitta här med en alldeles egen Golden Retriever-"valp" våren 2012? Inte jag ialf.


Älsklingskillen med "maskros-färg" i pannan våren 2012. Dewmist Scaramouche - Mårten -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0